نشست کمیته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
نشست کميته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد دهه فجر استان کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد

نشست کمیته «مساجد و بقاع متبرکه» ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست کميته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر استان کهگيلويه و بويراحمد در محل ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان برگزار شد.
شناسه خبر : 58964 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد کریم لایقی اصل مروز در نشست کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برگزاری هرچه مطلوب‌تر برنامه‌های دهه فجر، ۲۶ کمیته تشکیل شده که کمیته مساجد و بقاع متبرکه با مسئولیت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از این کمیته‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: قبل از برگزاری این جلسه، نشستی با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار و در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ضرورت فعال شدن مساجد در دهه فجر بیش از گذشته را یادآور شد و افزود: در نشست با کانون‌های فرهنگی مساجد پخش موسیقی و سرودهای انقلابی و همچنین برنامه‌های دهه فجر از طریق رادیوهای مساجد و محلات مورد تاکید قرار گرفت.

لایقی اصل شورآفرینی و توجه به مسئله «جهاد تبیین» در مساجد و مدارس همجوار با مسجد را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی در نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و ادامه داد: در این نشست همچنین بر پاسخگویی به شبهات و سوالات نوجوانان و جوانان توسط ائمه جماعات و مدیران کانون‌ها تاکید شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت جهاد تبیین، تطبیق نظام با سایر نظام‌های دیگر از پیشنهادهایی بود که می توان در مساجد از طریق ریش سفیدان و افرادی که دوران قبل و بعد از انقلاب را تجربه کردند برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دستاوردها و خدمات را بیان کرد.

وی بر برنامه‌ریزی لازم در مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر باید با تلاش جمعی برنامه‌هایی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را در دستور کار خود قرار دهد.

لایقی اصل گفت: در نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و همچنین مسابقات نماز، کتابخوانی و ایجاد شور و نشاط دینی و معنوی در دستور کار قرار گرفت.

یوسفی، نماینده شهرداری یاسوج در این نشست آذین بندی مناطق مختلف شهر یاسوج را در دستور کار دانست و گفت: برنامه شادی پیمایی با همکاری سپاه و اداره فرهنگ ارشاد در دستور کار قرار داشته و می طلبد که سایر ادارات نیز در زمینه اجرای مطلوب برنامه های دهه فجر، همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ پاسدار داوود بهزادی‌زاده از بسیج مساجد و محلات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اگر مسجد پایگاه قرار گیرد، شور و شوق در این مکان ایجاد شده و باعث انگیزه در فرزندان می‌شود.

نماینده ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز و با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را در دستور کار قرار داد.

نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تاکید بر اینکه هم اندیشی و حضور در برنامه‌های دهه فجر باید منجر به مشارکت حداکثری در انتخابات شود، گفت: با تشکیل کمیته فضای مجازی در قالب کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر، می‌توان محتوای مطلوب‌تری برای این ایام تهیه و منتشر کرد.

رستمی آمادگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور تهیه محتوا و کلیپ‌های متناسب با ذائقه مخاطبان به ویژه نسل نوجوان و جوان را اعلام کرد.