حضرت زهرا(س) الگویی برای همه مردان و زنان هستند
حضرت زهرا(س) الگويي براي همه مردان و زنان هستند

حضرت زهرا(س) الگویی برای همه مردان و زنان هستند

امام جمعه مارگون مدير کانون حجرات گفت: ابعاد وجودي حضرت زهرا(س) اعم از بُعد علمي، فرهنگي، عبادي، عرفاني، سياسي، اجتماعي و ساير ابعاد وجودي ايشان انحصار به خانم‏‌ها ندارد، ايشان براي مردان عالم نيز الگو هستند.
شناسه خبر : 54185 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور»  مدیر کانون  فرهنگی هنری حجرات مصلی امام جمعه در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در زبان مردم متدیّن رایج است که حضرت زهرا(س) الگویی برای زنان مسلمان است.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه افرادی این سؤال را مطرح کردند که آیا زندگی حضرت زهرا(س) امروز هم می‏‌تواند الگو باشد؟ برای مثال کسی که چادرش را با لیف خرما وصله می‏‌زد، جو را در خانه با دستاس آرد می‏‌کرد و نان می‏‌پخت، این زندگی می‏‌تواند برای زنان امروز ما الگو باشد؟، گفت: آنها با این تشکیک ها خواستند اصل این مسئله را زیر سؤال ببرند و به‌ جای زندگی ملکوتی حضرت زهرا(س)، افراد دیگری را به‌ عنوان الگو معرفی کنند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم چند آیه داریم که برای اهل ایمان دو الگو را معرفی می‏‌فرماید؛ «ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ» و بعد هم می‏‌فرماید «وَمَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ» در این آیات، عبارت «الَّذِینَ آمَنُوا» به کار رفته، یعنی اعم از مرد و زن؛ البته ظاهراً صیغه مذکر است ولی در این‌ گونه موارد، مراد اعم از مذکر و مؤنث است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: خدا برای کل اهل ایمان اعم از مرد و زن، دو الگو معرفی کرده که یکی همسر فرعون و یکی حضرت مریم، مادر حضرت عیسی، پس آنها فقط برای زنان الگو نبودند بلکه برای همه اهل ایمان الگو هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری حجرات خاطرنشان کرد: ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) اعم از بُعد علمی، فرهنگی، عبادی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی و سایر ابعاد وجودی ایشان انحصار به خانم‏‌ها ندارد، ایشان برای مردان عالم نیز الگو هستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم همیشه در صحنه شهرستان مارگون، گفت: حضور باشکوه مردم ولایتمدار و ولایت محور شهرستان مارگون در همه برنامه‌های ملی و مذهبی ستودنی است.

گفتنی است در پایان این جشن به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا شد.