طرح «مسجد، پایگاه قرآن» در (مصلی امام جمعه) مارگون برگزار می شود
طرح «مسجد، پايگاه قرآن» در (مصلي امام جمعه) مارگون برگزار مي شود

طرح «مسجد، پایگاه قرآن» در (مصلی امام جمعه) مارگون برگزار می شود

به همت کانون فرهنگي هنري حجرات،مصلي امام جمعه شهرستان مارگون طرح ملي «مسجد، پايگاه قرآن» در اين مصلي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 54175 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۴۷

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر قرارگاه قرآنی شدن مساجد، طرحی با عنوان طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شد تا فعالیت‌های قرآنی در مساجد کشور با نظم و نظام بهتری راهبری شود.

با توجه به برگزاری طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفت؛ برنامه‌ریزی‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای این طرح انجام شد.

بر اساس این برنامه ریزی، تلاوت مجلسی قرآن کریم با محوریت مساجد پایگاه قرآن بعد از نماز مغرب و عشا در برخی مساجد این استان آغاز شده است .

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات الهی و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اهداف این طرح است.

کریم لایقی اصل مخاطبان طرح ملی مسجد، پایگاه قرآنی را کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و یادآور شد: در این طرح اولویت با کانون‌های مجری طرح تلاوت نور، حضور در دوره‌های آموزشی قرآنی برگزار شده از سوی ستاد، حضور فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان است.

وی به مختصات برنامه طرح ملی مسجد، پایگاه قرآنی اشاره کرد و گفت: مخاطبین طرح عموم مردم، مدت اجرا ۴۵ دقیقه الی یک ساعت است و در قالب نشست یا محفل با موضوع تلاوت قرآن کریم برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:به همت کانون فرهنگی و هنری حجرات مصلی امام جمعه شهرستان مارگون طرح «مسجد، پایگاه قرآن» 14 دی ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی امام جمعه شهر مارگون برگزار می شود.