۲۵۰ کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
۲۵۰ کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کهگيلويه و بويراحمد فعاليت دارند
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد:

۲۵۰ کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

لايقي اصل با اشاره به فعاليت حدود ۷۰۰ کانون فرهنگي و هنري در مساجد اين استان، گفت: ۲۵۰ کتابخانه مخزن‌دار نيز در اين کانون‌ها وجود دارد.
شناسه خبر : 52890 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد  با مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان دیدار و گفت وگو کرد.

«کریم لایقی اصل»در این دیدار ماندگاری کار فرهنگی را در کتابخانه‌ها بهتر و بیشتر دانست و گفت: فعالیت‌هایی که با محوریت مساجد در مناطق صورت گیرند، اثرگذاری آنها بیشتر و ملموس‌تر خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت حدود ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان، گفت: ۲۵۰ کتابخانه مخزن‌دار نیز در این کانون‌ها وجود دارد.

 

وی ادامه داد: امسال قفسه‌های کتاب ۱۰۰ کتابخانه و بخشی از کتاب‌های آنها به روز شده و همچنین حمایت‌های خوبی از آنها صورت گرفته است.

 

لایقی اصل ضمن تاکید بر اینکه مردمی‌ترین نهاد در جامعه اسلامی مساجد هستند که مردم آنها را اداره می‌کنند، افزود: نوجوانان و جوانان مسجدی باید در جامعه تقویت شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار مساجد، از زمانی که از این نقش غافل شدیم، شاهد معضلات و آسیب‌هایی در سطح جامعه هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌های مختلف گاهی در حق مساجد کم کاری‌هایی صورت گرفت.

 

لایقی اصل در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: کتابخانه‌های مساجد باید متناسب با نیازهای روز نوجوانان و جوانان باشند که نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعدادی از مساجد کتاب‌های به روز ندارند، اظهار کرد: بحث آموزش کتابداران مساجد یک ضرورت است که نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند در این راستا همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مسجد مرجع و پایگاه مهمی برای اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود، در برخی مناطق دسترسی به کتاب و کتابخانه وجود ندارد که می‌توان در چنین مکان‌هایی کتابخانه‌هایی ایجاد کرد.

 

لایقی اصل از آغاز فعالیت خانه سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سخن به میان آورد و ادامه داد: خانه سرود استان به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج آغاز کرده و می تواند به عنوان مرجع آموزش گروه‌های سرود همه مساجد استان عمل کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی خانه بازی در برخی از کانون‌ها اشاره کرد و افزود: این خانه‌های بازی به عنوان کانون‌های مرجع محسوب شده و مدارس، نوجوانان و جوانان در مناطق بدون امکانات می‌توانند از این ظرفیت به منظور جذابیت در فعالیت‌های فرهنگی و همچنین جذب مساجد استفاده کنند.

 

وی گفت: به منظور ایجاد جذابیت در فعالیت‌های مساجد، فوتبال دستی، میز تنیس و برخی از اقلام ورزشی برای تعدادی از کانون‌ها خریداری و در اختیار آنها قرار گرفت.

 

لایقی اصل به طرح «قرار ما مسجد» در مناطق محروم اطراف شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق کمتر برخوردار حاشیه شهر یاسوج پیش بینی و اجرا می‌شود.