نونهالان قرآنی روستای صالحان مورد تفقد مدیر ستاد کانون های مساجد قرار گرفتند.
نونهالان قرآني روستاي صالحان مورد تفقد مدير ستاد کانون هاي مساجد قرار گرفتند.

نونهالان قرآنی روستای صالحان مورد تفقد مدیر ستاد کانون های مساجد قرار گرفتند.

به همت مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد نونهالان و نوجوانان قرآني مورد تجليل قرار گرفتند.
شناسه خبر : 52613 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۲

به گزارش ستاد رسانه ای( فهما) از یاسوج، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه جمعی از همکاران برای دیدار با امام جمعه، سرکشی تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری، حضور بر مزار سردار شهید ستار اورنگ از شهدای مدافع حرم و همچنین تجلیل از نونهالان و نوجوانان قرآنی ابتدا با امام جمعه شهر و بخشکبگیان دیدار و گفت و گو کرد.

«کریم لایقی اصل» در دیدار امام جمعه بخش کبگیان در شهر چیتاب ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گرایش به مسجد بالا بوده و امروز با توجه به فضای مجازی و دیگر آسیب‌های موجود در جامعه، از نقش مهم و تاثیرگذار مسجد غافل شده‌ایم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد کارکرد اصلی مسجد را آموزش و تربیت دانست و گفت: این رسالت پیامبران بوده که متاسفانه امروز ما از بسیاری کارکردهای مسجد غافل شده و آنها در حال رنگ باختن هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید بتواند نیروی نخبه تربیت و تحویل جامعه دهد، افزود: از زمانی که ما از مسجد غافل شدیم، تربیت دینی نیز از خانه‌ها فاصله گرفته است.

لایقی اصل با اشاره به ضرورت پیش بینی برنامه‌های جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان از طرف امام جماعت و مدیر کانون مسجد، بیان کرد: جذب افراد به مسجد یک هنر ارزشمند برای تربیت مدیران آینده جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت مردم بخش کبگیان در امور دینی را ستود و گفت: با توجه به اینکه مردم این منطقه احترام خاصی برای روحانیت قائل هستند، در امورات دینی و مذهبی مشارکت فعالی داشته و دارند

حجت الاسلام «سید فرج الله پژمان» نیز در این دیدار در دیدار ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که پایگاه پشتیبانی از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، مساجد هستند.

امام جمعه بخش کبگیان با اشاره به نقش تاثیرگذار مسجد در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر مسائل جامعه، گفت: مساجد در انقلاب اسلامی در زمینه اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و همچنین کاهش اختلافات و سایر مسایل نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های متفاوتی دست به دست هم داده‌اند که زنگ خطر آن هم اکنون به گوش می‌رسد، بیان کرد: اگر آسیب شناسی لازم صورت نگیرد، در آینده‌ نه چندان دور خطر آن جامعه را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام پژمان عدم حضور طلاب و روحانیون در برخی از مساجد و مناطق را یک آسیب دانست و ادامه داد: ضرورت دارد که مشکل اسکان و معیشت طلاب در مناطق به حداقل برسد.

امام جمعه بخش کبگیان خاطرنشان کرد: مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان یکی از مساجد فعال این بخش بوده که تا یک ماه قبل از وجود امام جماعت محروم بود، که با تدابیر صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد سپس به همراه امام جمعه بخش کبگیان با حضور در حسینیه شهدای روستای صالحان ضمن شرکت در نماز جماعت و همچنین کلاس ختم قرآن، از نزدیک مسائل و مشکلات مساجد این روستا و بخش را با امام جماعت مسجد امام رضا (ع) صالحان و امام جمعه کبگیان بررسی کردند.

همچنین کریم لایقی اصل، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین مرحله سرکشی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد،  به همراه امام جمعه بخش کبکیان با حضور در جمع نونهالان و نوجوانان قرآنی کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان ضمن تجلیل، آنها را مورد تفقد قرار دادند.