عدم حضور طلاب و روحانیون در برخی از مساجد و مناطق یک آسیب جدی است
عدم حضور طلاب و روحانيون در برخي از مساجد و مناطق يک آسيب جدي است
در دیدار مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

عدم حضور طلاب و روحانیون در برخی از مساجد و مناطق یک آسیب جدی است

امام جمعه کبگيان عدم حضور طلاب و روحانيون در برخي از مساجد و مناطق را يک آسيب دانست و ادامه داد: ضرورت دارد که مشکل اسکان و معيشت طلاب در مناطق به حداقل برسد.
شناسه خبر : 52576 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۳۵

به گزارش ستاد رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام فرج الله پژمان ظهر امروز (۴ آبان ماه) در دیدار مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که پایگاه پشتیبانی از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، مساجد هستند.

 

امام جمعه بخش کبکیانبا اشاره به نقش تاثیرگذار مسجد در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر مسائل جامعه، گفت: مساجد در انقلاب اسلامی در زمینه اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و همچنین کاهش اختلافات و سایر مسایل نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های متفاوتی دست به دست هم داده‌اند که زنگ خطر آن هم اکنون به گوش می‌رسد، بیان کرد: اگر آسیب شناسی لازم صورت نگیرد، در آینده‌ نه چندان دور خطر آن جامعه را تهدید می‌کند.

 

حجت الاسلام پژمان عدم حضور طلاب و روحانیون در برخی از مساجد و مناطق را یک آسیب دانست و ادامه داد: ضرورت دارد که مشکل اسکان و معیشت طلاب در مناطق به حداقل برسد.

 

امام جمعه بخش کبگیان خاطرنشان کرد: مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان یکی از مساجد فعال این بخش بوده که تا یک ماه قبل از وجود امام جماعت محروم بود، که با تدابیر صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

 

وی ضرورت ساخت خانه عالم در کنار مساجد را یادآور شد و افزود: تشویق و ترغیب روحانیون به حضور در مناطق و حمایت مالی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی یک ضرورت در روستاها و مناطق مختلف است.

 

حجت الاسلام پژمان ارائه آمار غلط را یکی از معضلات دانست و گفت: می‌طلبد که همه دستگاه‌های فرهنگی دست در دست یکدیگر برای پیشبرد و اجرای برنامه‌های فرهنگی پای کار باشند.

 

امام جمعه بخش کبگیان تصریح کرد: توجه به مسائل دینی و ارزش‌های الهی و انسانی تنها وظیفه ائمه جمعه و جماعات نبوده بلکه در جامعه دینی، همه باید در حد توان تلاش لازم را داشته باشند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید خطراتی که امروز جامعه را تهدید می‌کند را جدی بگیریم، افزود: باید سرگرمی‌های لازم را برای فراغت نوجوانان و جوانان مد نظر قرار دهیم.

 

حجت الاسلام پژمان با اشاره به استقبال خوب مردم بخش کبگیان از برنامه‌های دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از قدیم الایام با روحانیت ارتباط خوبی برقرار کرده و پذیرای حضور طلاب و روحانیون هستند.

 

امام جمعه بخش کبگیان گفت: هرچند استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است ولی مردم این منطقه پای کار بوده و می‌طلبد که مسئولان قدر آنها را با کار و تلاش بدانند.