«خانه تخصصی سرود» کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود
«خانه تخصصي سرود» کانون هاي فرهنگي، هنري مساجد کهگيلويه و بويراحمد راه اندازي مي شود

«خانه تخصصی سرود» کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود

به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي، هنري مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد و مجموعه منتخب کشوري «پسران خورشيد» خانه سرود استان تخصصي و وارد فرايند فعاليت اجرايي خواهد شد.
شناسه خبر : 52543 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۳

کریم لایقی اصل در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری استان در یاسوج، اظهار کرد: به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه منتخب کشوری «پسران خورشید» کانون فرهنگی، هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج، خانه سرود استان تخصصی و وارد فرایند فعالیت اجرایی خواهد شد.

مدبیر ستاد هماهمگی کانون های فرهمگی و هنری استان گفت: خانه سرود استان به عنوان نخستین خانه سرود کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۹۰۰ عضو را تربیت و آموزش داده است.

وی ادامه داد: این خانه به همت ستاد کانون های فرهنگی، هنری سماجد استان و تحت نظارت گروه سرود منتخب کشوری «پسران خورشید» مسجد جامع صاحب الزمان (عج) مشغول به فعالیت هستند.

لایقی اصل یادآور شد: این خانه سرود به صورت تخصصی و ویژه در حوزه های سرود، نماهنگ، جشنواره های سرود، دوره های توانمندسازی و اجراهای میدانی و پاتوقی، فعالیت های چشم گیری در این سالها داشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید نخستین آلبوم سرود رضوی کشور(هشتمین خورشید)، نخستین آلبوم عاشورایی کشور(سجده عشق)، تولید بیش از ۱۵۰ قطعه نماهنگ، بیش از ۵۰۰ اجرای پاتوقی و میدانی، بیش از ۷۰۰ اجرای تلویزیونی، تربیت بیش از ۹۰۰ نفر نوجوان و جوان مسجدی، برگزاری دو دوره تربیت مربی و متربی، برگزاری بیش از ۱۷ دوره جشنواره سرود و ... تنها گوشه ای از فعالیت های این خانه تخصصی است.

وی بیان کرد: قرار است این خانه در فاز دوم بهسازی، به اتاق آرشیو لباس، سالن جلسات، سالن تمرین و گردهمایی اعضا و سالن ورزش و بازی تجهیز شود و به عنوان خانه معین سرود استان در خدمت اعضای کانون های فرهنگی، هنری سراسر استان قرار گیرد و از این به بعد همه تولیدات و رخدادهای هنری خاصه سرود و همخوانی با نظارت کامل این مجموعه صورت پذیرد.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی شدن این خانه، تا پایان سال ابزار و لوازم سمعی و بصری تخصصی مورد نیاز جهت تولیدات هرچه با کیفیت تر توسط ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان خریداری و در اختیار این مجموعه هنری قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خانه در ۸۰ متر مساحت با عضویت بیش از ۵۰ نیروی ثابت و ۲۰۰ نیروی متغیر در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهر یاسوج قرار دارد.