افتتاح خانه بازی بهشت در مساجد کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد
افتتاح خانه بازي بهشت در مساجد کهگيلويه و بويراحمد کليد خورد

افتتاح خانه بازی بهشت در مساجد کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کهگيلويه و بويراحمد از افتتاح چندين خانه بازي‌هاي بهشت در مساجد استان با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 52539 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، آیین افتتاح خانه بازی‌های بهشت کانون فرهنگی و هنری «چشم انتظاران ظهور» شهرستان باشت شامگاه پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه شهرستان باشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی این شهرستان در مسجد النبی باشت برگزار شد.

کریم لایقی اصل مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه اظهار کرد: هدف از افتتاح خانه بازی‌های بهشت در چنین مساجدی این است که نوجوانان و نونهالان را جذب مسجد کرده تا نیروهای خوبی برای نظام و انقلاب پرورش دهیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: اگر خانواده‌ها محلی برای بازی فرزندان داشته باشند راحت‌تر می‌توانند در برنامه‌های مسجد شرکت کنند و از طرفی از سرگردانی فرزندان آنها در کوچه و خیابان نیز جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: کارکرد اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که تربیت نیروهای مومن، انقلابی، متعهد و متخصص را در دستور کار داشته باشد.

لایقی اصل با تاکید بر اینکه اگر به عنوان نیروهای فرهنگی بتوانیم و ملزم باشیم که باید در هر زمینه‌ای نیروهایی تربیت کنیم که خاستگاه اصلی آنها مسجد باشد افزود: در نهایت اگر همه متخصصین در هر رشته‌ای خاستگاهشان مسجد باشد، به مدینه فاضله مدنظر می‌رسیم.

وی با اشاره به افتتاح خانه بازی‌های بهشت در مساجد استان افزود: این خانه‌ها به سه منظور طراحی شده که اولین دلیل برقراری پیوند بین مساجد و مدرسه و خانواده است، مدارسی که اطراف هستند و از امکانات برخوردار نیستند می‌توانند با عضویت در کانون‌های فرهنگی_ هنری مساجد از خدمات این کانون‌ها به صورت رایگان برخوردار شوند و مساجد اطراف نیز می‌توانند با ارائه کارت بچه‌های مسجد از این خدمات استفاده کنند.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که حتی خانواده‌ها می‌توانند با فرزندانشان در این خانه بازی‌ کنند به شرطی که ما بتوانیم برای فرزندانمان وقت بیشتری بگذاریم تا بتوانیم فرزندانی مومن و انقلابی بار بیاوریم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر تربیت دینی و مسجدی در خانواده‌ها وجود نداشته باشد، قطعا آسیبهایی چون بی‌حرمتی، گسست خانوادگی، طلاق، اعتیاد و ... به وجود می‌آید، عنوان کرد: اگر بخواهیم فرزندانمان تربیت دینی داشته باشند باید آنان را با مساجد بیشتر و بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان افزود: فرزندان مسجدی اعتقاد راسخی به انقلاب و اسلام دارند و در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن نیز تلاش مضاعفی از خود نشان می‌دهند.

در ادامه حجت‌الاسلام گنجه امام جمعه باشت ضمن قدردانی از فراهم سازی چنین مکانی، اظهار کرد: به تبع هرچه تعداد چنین خانه‌های بازی در مساجد بیشتر باشد شاهد جذب افراد بیشتری از جمله کودکان و نوجوانان و حتی جوانان به مسجد خواهیم بود که آثار آن برای جامعه بسیار مثمر ثمر است.