غفلت مردم از مسجد و نقش فعال آن باعث بالارفتن آسیب‌های اجتماعی در خانواده و جامعه می‌شود
غفلت مردم از مسجد و نقش فعال آن باعث بالارفتن آسيب‌هاي اجتماعي در خانواده و جامعه مي‌شود
در دیدار مدیر کانون شهید نواب صفوی صالحان مطرح شد:

غفلت مردم از مسجد و نقش فعال آن باعث بالارفتن آسیب‌های اجتماعی در خانواده و جامعه می‌شود

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد گفت:هر کجا که مردم از مسجد و نقش فعال آن غافل شدند، آسيب‌هاي اجتماعي نيز بالا رفته و خانواده‌ها دچار مشکلات و معضلات متعددي شدند.
شناسه خبر : 52537 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد از یاسوج، کریم لایقی اصل امروز در نشست با مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: اگر مسجد فعالیت ارزشمندی داشته باشد، فرزندان ما کمتر به سراغ فضای مجازی می‌روند.

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تشکیل کانون بانوان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بانوان در مناطق روستایی در حال کار و تلاش هستند، اگر فعالیت این قشر در مسجد مدیریت شود، مزیت قابل توجهی در آن مناطق خواهد داشت.

وی یادآور شد: درصد بالایی از مردم به ویژه بانوان در مناطق روستایی و عشایری به کار و فعالیت مشغول هستند که می‌توان با برگزاری کلاس‌های متنوع در مسجد، احساس شادی را در وجود آنها پدیدار کرد.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: با توجه به کار آنها در خانه و مزرعه با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان ضمن حضور بانوان در مسجد، خستگی را با پیش بینی فعالیت‌های ناب از تن آنها خارج کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه بویراحمد از تاثیرگذاری خاص بانوان در روستاها سخن به میان آورد و بیان کرد: اگر این قشر از جامعه به صورت خانوادگی در مسجد حضور پیدا کنند، به راحتی می‌توانند سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در خانواده اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: هر کجا که مردم از مسجد و نقش فعال آن غافل شدند، آسیب‌های اجتماعی نیز بالا رفته و خانواده‌ها دچار مشکلات و معضلات متعددی شدند.

لایقی اصل ضمن تاکید بر اینکه خانواده‌ای که از مسجد فرار کرد دچار آسیب، گسست و طلاق می‌شود، گفت: کمک به استحکام خانواده‌های روستایی یکی از فلسفه‌های وجودی تاسیس کانون خواهران است.