فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد با تداوم فعالیت‌ها نمایان می‌شود
فلسفه تشکيل کانون‌هاي مساجد با تداوم فعاليت‌ها نمايان مي‌شود
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد با تداوم فعالیت‌ها نمایان می‌شود

حجت الاسلام عبودي گفت: دستگاه‌هاي فعال در مساجد مي‌توانند به صورت مشترک برنامه هاي تاثيرگذاري را طراحي و برگزار کنند تا بدين وسيله فلسفه تشکيل کانون‌هاي مساجد، بيش از پيش نمايان شود.
شناسه خبر : 45129 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش ستاد رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویر احمد: «کریم لایقی اصل» در آستانه فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور امروز سه‌شنبه (۹ اسفند ماه) با حجت الاسلام«عبدالرحیم عبودی» رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: باید همه برای هم افزایی و پیشبرد اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد همکاری لازم را داشته باشند.

«عبدالرحیم عبودی»، ضمن اشاره به ضرورت دیدار مدیران ستاد استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ائمه جمعه هر شهرستان، گفت: شخصا در دیدار با ائمه جمعه شهرستان های استان، ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را بازگو خواهم کرد.

حجت الاسلام عبودی افزود: مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می تواند با همراهی امام جمعه هر شهرستان مسائل و مشکلات کانون ها را با سرکشی رصد کرده و امام جمعه می تواند در این راستا کمک کار خوبی برای ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان باشد، ضمن اینکه بنده و همه ائمه جمعه وظیفه داریم که به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کمک کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اعتقاد بنده بر این است که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با دستگاه های فعال در مساجد نشست های هماهنگی برگزار و پیشنهاد می شود که این نشست های هماهنگی در هر منطقه با حضور امام جمعه همان منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی که در شهرستان باشت به عنوان امام جمعه مشغول فعالیت بودم اداره اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، بسیج شهرستان، کانون ها و هیئت های مذهبی در یک نشست مشترک حضور داشتند و در این نشست بر ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری مشترک در مسجد تاکید می شد.

حجت الاسلام عبودی بیان کرد: دستگاه های فعال در مساجد می‌توانند به صورت مشترک برنامه های تاثیرگذار در هر شهرستان و منطقه طراحی و با همکاری یکدیگر این برنامه ها را برگزار کنند که این کار منجر به رشد فعالیت ها در منطقه، شهرستان و مسجد خواهد شد.

 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر این کار در هر شهرستان صورت گیرد، قطعاً فعالیت ها در جامعه نمود بیشتری خواهد داشت و کانون فرهنگی و هنری مسجد صرفاً در حد نام نبوده و فلسفه تشکیل آن نمود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت مسجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بالا بوده، ولی متاسفانه ما از این ظرفیت ها به درستی استفاده نمی کنیم و دلیل آن این است که «منیت ها» بالا رفته است.

حجت الاسلام عبودی گفت: همه اعضا و نهادهای دخیل در مسجد یکی هستند و باید دست در دست یکدیگر جهت انجام برنامه های ارزشمند فرهنگی و هنری در جامعه و تربیت هنرمندان مسجدی و انقلابی فعالیت داشته باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وقتی هدف و مسیر یکی است، همه باید در کنار هم قرار بگیریم تا بهتر بتوانیم در راستای جذب نوجوانان و جوانان و اجرای برنامه های مفید و ارزشمند در هر شهرستان و منطقه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز می تواند با تعامل و ارتباط خوب با مدیران ارشد استانی فعالیت خود را آغاز کند و در شهرستانها با همکاری و همراهی ائمه جمعه می توان جهت رشد و پیشرفت فعالیت کانون ها تلاش کرد.

حجت الاسلام عبودی گفت: هم افزایی نهادهای دخیل در مساجد و دستگاه‌های فرهنگی بسیار مهم بوده و می‌تواند به پیشبرد فعالیت ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کمک کند.

 وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و همچنین امامان جمعه آمادگی داریم که با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همه ادارات و نهادها همکاری و همراهی لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام عبودی گفت: اعتقاد دارم که همه باید دست در دست هم جهت پیشبرد اهداف نظام انقلاب همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فرارسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تشکیل ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این آمادگی وجود دارد که تریبون سخنران پیش از خطبه ها در اختیار ستاد کانون ها قرار گیرد و ائمه جمعه در سراسر استان نیز به تبیین فلسفه تشکیل این کانون ها در کشور بپردازند.