معاونت هنری سینمایی و ستاد کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویر احمد تفاهم نامه امضا می کنند
معاونت هنري سينمايي و ستاد کانون هاي فرهنگي مساجد کهگيلويه و بوير احمد تفاهم نامه امضا مي کنند
در راستای تربیت هنرمند مومن و انقلابی:

معاونت هنری سینمایی و ستاد کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویر احمد تفاهم نامه امضا می کنند

سليمي گفت: با توجه به درخواست ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در زمينه بحث آموزش اعضاي کانون ها با همکاري انجمن هاي مختلف کارگاه ها و کلاس هاي آموزشي در مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد برگزار مي شود.
شناسه خبر : 42914 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۴

به گزارش ستاد رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویر احمد: «کریم لایقی اصل» سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۱ آذر ماه) با «محمد سلیمی راد» سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

سلیمی راد در این نشست، گفت: با توجه به درخواست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه بحث آموزش کانون های فرهنگی و هنری در مساجد با همکاری انجمن های موسیقی، نمایش، تجسمی و سینمای جوان کارگاه ها و کلاس های آموزشی در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

 سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: در حوزه نمایش نیز آموزش بازیگری بانوان و آقایان، آموزش تعزیه گردانی، در حوزه موسیقی آموزش سرود جهت تولید سرودهای جشنواره سرود فجر و در حوزه تجسمی نیز تصویرسازی طراحی، نقاشی و عکاسی در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سینما نیز اقداماتی در راستای تفاهم نامه با کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز صورت می گیرد، ادامه داد: نمایش فیلم های کوتاه تولیدی استان با موضوع آسیب های اجتماعی، نمایش های آئینی و مذهبی نیز در مساجد استان در دستور کار قرار گرفت.

 

سلیمی راد یادآور شد: همچنین نمایش فیلم های سینمایی با موضوع حماسی، سنتی و کودک و نوجوان نیز در مساجد برگزار می شود.

 

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قرار است موضوعات در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت هنری و سینمایی اداره کل تنظیم و به امضا طرفین برسد.

 

وی از نقش مهم انجمن های هنری در راستای اجرای مطلوب این برنامه ها سخن به میان آورد و گفت: این دوره ها با همکاری آموزشگاه های هنری حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دی ماه امسال اجرایی خواهند شد.

 

همچنین در ادامه «کریم لایقی اصل»  نیز در این نشست، تولید آثار هنری فاخر را یک ضرورت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و افزود: طبق تفاهم نامه ای که با حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد می شود، بحث آموزش مدیران و اعضای کانون های فرهنگی مساجد در رشته های هنری دنبال خواهد شد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تربیت هنرمند متعهد و انقلابی در مساجد تاکید کرد و گفت: ارتباط مؤثر با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تمرکز بر استعدادیابی، رویش‌های هنری و استفاده از جوانان هنرمند مسجدی در این دوره های آموزشی یک ضرورت خواهد بود.