میزبانی از زوار اربعین حسینی در منزل شخصی فعال مسجدی در روستای دهکند
ميزباني از زوار اربعين حسيني در منزل شخصي فعال مسجدي در روستاي دهکند

میزبانی از زوار اربعین حسینی در منزل شخصی فعال مسجدی در روستای دهکند

جنتي گفت: با توجه به فرارسيدن ايام اربعين، اعضاي کانون فرهنگي هنري «حکمت» با موکب حضرت زينب (س) از زائران حسيني در منزل شخصي پذيرايي مي‌کنند.
شناسه خبر : 40722 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۷

«محمدرضا جنتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین موکب حضرت زینب(س) از زائران حسینی در منزل شخصی مدیر کانون فرهنگی و هنری «حکمت » پذیرایی می کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری«حکمت» مسجد شهید کرمی پور روستای دهکند شهرستان باشت اظهار کرد: همانطور که برنامه های اربعین با محوریت مردم و به درستی انجام می شود و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن روستای «دهکند» از توابع شهرستان باشت در مسیر پیاده‌روی اربعین، این موکب  از سال 1398 تاکنون به صورت شخصی در منزل مسکونی در حال خدمت رسانی به زوار کربلا است.

جنتی ادامه داد: روستای دهکند در مسیر اصلی جاده گچساران –شیراز در شهرستان باشت واقع شده و تا رسیدن به جاده اصلی پنج دقیقه فاصله دارد؛ این جاده هر ساله شاهد عبور زائران به سمت کربلا است.

وی با اشاره به اینکه روزانه به 50 الی 150 نفر با میان وعده صبحانه ،نهار و شام استقبال و پذیرایی می شود، افزود: موکب به مدت 15 روز میزبان زائران سیدالشهداء(ع) می باشد و تمام توان خود را با هزینه شخصی و با مشارکت و همکاری اعضای فعال کانون فرهنگی و هنری «حکمت» برای ارائه خدمات به زائران به کار می برند.

مدیرکانون فرهنگی و هنری «حکمت» مردمی بودن را از ویژگی های ایام اربعین دانست و ادامه داد: در آئین اربعین یک هدف مقدس نهفته که همانا خدمت به زوار حسینی با تمام توان و با تکیه بر توان مردمی است.