خدمات‌رسانی موکب مردمی حضرت زینب (س) روستای بوستان به زائران اباعبدالله الحسین(ع)
خدمات‌رساني موکب مردمي حضرت زينب (س) روستاي بوستان به زائران اباعبدالله الحسين(ع)

خدمات‌رسانی موکب مردمی حضرت زینب (س) روستای بوستان به زائران اباعبدالله الحسین(ع)

حسيني گفت: موکب حضرت زينب(س) با کمک‌هاي مردمي و به همت کانون فرهنگي و هنري التوحيد مسجد وليعصر(عج) در محور ترانزيتي شيراز – گچساران ، در روستاي بوستان واقع در شهرستان باشت برپا شد.
شناسه خبر : 40667 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

«محمدرضا حسینی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویر احمد، از برپایی موکب حضرت زینب (س) در روستای بوستان واقع در شهرستان باشت خبر داد و افزود: این موکب از جمله موکب‌های مردمی استان و شهرستان است که طی این سال ها با کمک های مردمی و خیرین برپا می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری التوحید مسجد ولیعصر(عج) روستای بوستان واقع در شهرستان باشت تصریح کرد: این موکب از سال 1395 تاکنون هر ساله به مدت 10 روز در آستانه اربعین به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)خدمت رسانی می کند.

وی افزود: مبالغ جمع آوری شده و هزینه های این موکب توسط مردم جهت پذیرایی، تغذیه، اسکان زوار و امکانات مورد نیاز زوار تامین می شود.

حسینی هدف از برپایی این موکب را ترویج فرهنگ اربعین حسینی و ارائه خدمات و استقبال از زائرین کربلا دانست و اظهار کرد: موکب حضرت زینب (س) چون پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که در مسیر بیش از 8 استان و چند کشور خارجی قرار گرفته و روزانه از بیش از 40 هزار نفر با میان وعده استقبال و پذیرایی می کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری التوحید گفت: همچنین این موکب روزانه با دوهزار پرس غذای گرم(ناهار) و دوهزار پرس غذای گرم (شام) و هفتصد پرس صبحانه از زائرین پذیرایی به عمل می‌آورد.

مدیر اجرایی موکب حضرت زینب (س) روستای بوستان گفت: بچه های مسجد در این موکب علاوه بر پذیرایی، طبخ و توزیع غذا، ارائه کارهای فرهنگی از جمله تهیه و توزیع مجلات و کتاب رایگان با همکاری مدیریت کتابخانه روستای بوستان و همچنین خیاطی و واکس، خدمات پزشکی و درمانی، امداد و تعمیرات جزئی خودرو، انتقال زائر جامانده در دستور کار خادمان قرار گرفته است.

وی افزود: اسکان شبانه و همچنین اسکان موقت از جمله دیگر خدمات موکب محسوب می شود که در این راستا 20 خانه شخصی توسط مالکین در اختیار موکب قرار گرفته که مورد استفاده زائرین قرار می‌گیرد.

حسینی در پایان اضافه کرد: موکب حضرت زینب(س) بیش از پنجاه خادم متشکل از خواهران و برادرانی را  دارد که از 7 تا 80 سال سن دارند.