آغاز فعالیت سایت تخصصی -فروشگاهی کانون «چهارده خورشید» یاسوج با هدف کارآفرینی برای بچه‌های مسجد
آغاز فعاليت سايت تخصصي -فروشگاهي کانون «چهارده خورشيد» ياسوج با هدف کارآفريني براي بچه‌هاي مسجد

آغاز فعالیت سایت تخصصی -فروشگاهی کانون «چهارده خورشید» یاسوج با هدف کارآفرینی برای بچه‌های مسجد

آذرباد، از راه اندازي سايت تخصصي فروشگاهي طراحي و تبليغاتي کانون فرهنگي و هنري «چهارده خورشيد» حوزه علميه ياسوج با هدف کارآفريني اعضاي کانون خبر داد.
شناسه خبر : 38612 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

«سجاد آذرباد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد، از راه‌اندازی سایت تخصصی فروشگاهی طراحی و تبلیغاتی «چهارده خورشید» یاسوج به نشانی www.14khorshid.ir  با هدف کارآفرینی اعضای کانون خبر داد و گفت: این سایت به همت کانون فرهنگی و هنری چهارده خورشید طراحی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده خورشید،مسجد علی بن موسی الرضا(ع) حوزه علمیه یاسوج  با اشاره به اینکه رشته گرافیک عرصه جذابی است که طی آن تصاویر دارای محتوا را در زمینه های مختلف طراحی می کنیم، افزود: «چهارده خورشید» یک سایت فروشگاهی و تبلیغاتی است که در تمامی زمینه های طراحی و تبلیغات و چاپ محصولاتی را آماده و جهت فروش آماده می کند.

 

آذرباد تصریح کرد: عمده محصولات ما در این رسانه فروشگاهی شامل؛ پوستر، بنر، تراکت، کارت، مجله، بروشور، نشریه، ابزارهای گرافیکی، آموزش های طراحی گرافیک، فایل های ویدئویی لایه باز افتر افکت و ... است.

 

وی گفت: اعضای گروه ما متشکل از 8 نفر از طلاب و دانشجویان عضو کانون فرهنگی و هنری چهارده خورشید هستند که با مدیریت مدیر این کانون هستند که از سال 92 تاکنون این فروشگاه را مدیریت و ارائه خدمات انجام می دهند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده خورشید ادامه داد: مخاطبان سایت طراحی و تبلیغاتی «چهارده خورشید» عموم هستند و مخاطب خاصی مدنظر نیست اما با توجه به فروش سایت و رصد تراکنش ها به این نتیجه می رسیم که بیشتر چاپخانه ها در درجه اول ادارات و سازمان ها در درجه دوم و عموم مردم کسبه و بازاریان در درجه سوم مخاطبان سایت چهارده خورشید هستند و از این فروشگاه خرید می‌کند.

 

وی افزود: از همین طرح های تبلیغاتی و گرافیکی در طراحی و تبلیغات برنامه ای کانون اعم از پوستر برای دوره ها و همایش ها استفاده می کنیم و تمامی کار طراحی توسط سایت چهارده خورشید انجام می‌گیرد.

 

آذرباد گفت: سایت چهارده خورشید با توجه به درآمدی که دارد هم برای اعضای سایت و هم برای کانون دارای منفعت است و در برنامه های فرهنگی که برگزار می شود هزینه های مالی بیشتر از فروش سایت جبران می شود به طوری که بسیاری از برنامه ها را به صورت داوطلبانه و با هزینه شخصی و درآمد سایت اجرا می کنیم.

 

وی ادامه داد: تمامی طرح های سایت کانون لایه باز هستند و به صورت کاملا قابل تغییر و قابل ویرایش در سایت قرار داده می شود که همه این محصولات و طرح ها توسط طراحان و اعضای سایت چهارده خورشید طراحی و آماده سازی شده و در سایت منتشر می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده خورشید از رایج ترین موارد فروش سایت سخن به میان آورد و افزود: تمامی طرح های لایه باز دارای فروش یکسانی هستند معمولا نشریه های لایه باز،مجلات لایه باز طرح های افتر افکت و پوسترهای مناسبتی بیشترین فروش را دارند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به تخصصی که در زمینه طراحی و برنامه نویسی داشتیم با تعدادی از اعضای کانون تصمیم گرفتیم بستری جهت فروش محصولات تولیدی و نرم افزارهایی که طراحی می‌کنیم ایجاد و تمامی محصولات را جهت فروش منتشر کنیم.

 

آذرباد گفت: بر همین اساس هدف اصلی، ایجاد درآمد برای اعضای کانون و کارآفرینی و بکارگیری تعدادی از جوانان جهت همکاری در سایت است که هدف محقق شده است و در حال حاضر حدود 8 نفر به صورت مستقیم از این سایت کسب درآمد دارند. 

الان حدود 8 نفر به صورت مستقیم از فروشگاه چهارده خورشید کسب درآمد دارند و کمک بسیارخوبی به کارآفرینی و کسب درآمد جوانان شده که در حال افزایش نیرو و بکارگیری افراد بیشتری هستیم که در این حوزه تخصص دارند و هدف دوم کمک به فعالیت های فرهنگی کانون هست زیرا با توجه به بودجه کانون که خیلی وقت ها گزینه مناسبی برای برگزاری دوره ها و برنامه های فرهنگی نیست از کمک سایت و حمایت اعضای سایت برنامه های فرهنگی را اجرا می کنیم .