کانون «شهدای توتنده» رتبه اول در فهمای کهگیلویه و بویراحمد
کانون «شهداي توتنده» رتبه اول در فهماي کهگيلويه و بويراحمد

کانون «شهدای توتنده» رتبه اول در فهمای کهگیلویه و بویراحمد

کانون فرهنگي و هنري «شهداي توتنده» از کانون هاي شاخص و برگزيده سه سال پيايي اجراي طرح ملي فهما (فرهنگ و هنر مساجد ايران) است.
شناسه خبر : 34421 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کانون فرهنگی و هنری «شهدای توتنده» مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان دنا در نخستین رویداد ملی فهما سال 98 در رواق نور که مربوط به فعالیت های قرآنی است در میان 26 هزار کانون کشوری به عنوان کانون شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در دومین رویداد ملی فهما سال 99 با کسب بیش از 15 هزار امتیاز در رواق های مختلف بویژه رواق کارآفرینی  شایسته تقدیر ویژه و در میان ۱۲ کانون کشوری، برگزیده قرار گرفت.

روح اله کمالی گفت: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با هزار و 743 نفر عضو از اقشار مختلف مردمی که در سامانه بچه های مسجد ثبت گردیده و در مجموع ۱۸ هزار و 400 امتیاز از ۲۰ هزار امتیاز در این طرح ملی در سال ۱۴۰۰ خوش درخشید.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای توتنده، مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان دنا تصریح کرد:  این کانون شاخص فرهنگی و هنری در راستای کارآفرینی تفاهم و همکاری با بسیج سازندگی و بانک‌ های عامل مثل صندوق کارآفرینی و امید، بانک رسالت، کمیته امداد، مرکز نیکوکاری و ... در راستای تولید و اشتغال ضمن شناسایی پتانسیل های فردی و فیزیکی، توانست مبالغ تسهیلات خوب، کم بهره و سهل الوصول را با بازپرداخت چهار ساله به بیش از ۵۰ نفر اعطا کند.

وی افزود:در همین زمینه کارگاه های زودبازده خانگی مثل مجتمع خیاطی بانوان، پرورش قارچ، نگهداری دام و طیور، مصالح ساختمانی و دیگر صنوف، تخصیص و پرداخت نماید و در آینده برنامه های خوبی به جامعه هدف انجام خواهد داد.

 این قاری و حافظ قرآن بیان داشت: اساساً رشد برنامه منظم می خواهد و تربیت فرایند زمان‌ بر و طاقت فرسایی است و ثمره تربیت باید منجر به کادر تشکیلاتی نیروهای مجرب مورد نیاز نظام انقلاب اسلامی شود.

کمالی ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با دید جامع تربیتی در راستای شکوفایی استعدادهای اعضاء خود در برنامه های مختلف قرآنی کانون، تربیت ۳۰ حافظ جزء سی ام قرآن کریم در میان نوجوانان، مسابقات کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی «سه شنبه های تکریم»، پاسداشت ایام الله و مناسبت های دینی و انقلابی، تبیین و تشریح گام دوم انقلاب، کلاس های فضای مجازی و سواد رسانه ای و دیگر کلاس های متنوع آموزشی برای اقشار مختلف، نقش ارزنده‌ای را در توسعه فرهنگی و اجتماعی نهادینه کرده است.

گفتنی است، روستای توت‌نده به عنوان یکی از روستاهای پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مرکزی شهرستان دنا واقع گردیده که قریب ۶۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر و افتخار تقدیم ۱۴ شهید معظم در راه دفاع از وطن و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی را در تاریخ پرافتخار خود ثبت کرده است.