رویداد ملی فهما ظرفیتی گسترده در راستای معرفی سرمایه‌های انسانی در مساجد است
رويداد ملي فهما ظرفيتي گسترده در راستاي معرفي سرمايه‌هاي انساني در مساجد است
مدیر ستاد فهما استان کهگیلویه و بویراحمد؛

رویداد ملی فهما ظرفیتی گسترده در راستای معرفی سرمایه‌های انسانی در مساجد است

دولت‌آبادي گفت: طرح ملي «فهما» بهترين بستر براي معرفي ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري و همچنين سرمايه‌هاي انساني در مساجد است.
شناسه خبر : 32918 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

«علیرضا دولت آبادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: بی‌شک ظرفیت طرح ملی «فهما» بهترین بستر برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری مساجد و معرفی سرمایه‌های انسانی است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن جهت آسیب زدن به جامعه اسلامی به دنبال تصرف تفکر جوانان است باید قدردان فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان در سطح مساجد در جهت خدمت صادقانه آنها باشیم.

دولت آبادی گفت: تداوم طرح ملی فهما باعث تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح کشور خواهد شد و در سال جاری نیز با توجه به تجربه سال های قبل تولیدات و فعالیت های کانون ها از کیفیت بهتری برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله برگزاری طرح ملی"سوگواره ایل" توسط کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری بیش از 15 تئاتر و تعزیه در ایام محرم و صفر از جمله دیگر فعالیت های شاخص بچه های مسجد استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر نخبگان کانونی که می توانند توانمندی های خود را در این عرصه به نمایش بگذارند، مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز می توانند با شناسایی و دعوت از نخبگان مناطق تحت پوشش خود امکان ارتباط آنها با مساجد و کانون های مساجد را فراهم کنند و اساسا زیست بوم بچه های مسجد و به طور کلی رویداد ملی فهما اقدامی در این راستا است.

وی همچنین به دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی کانون ها و اعضای آنها در قالب سایت بچه های مسجد و امکان دسترسی لحظه ای به اطلاعات کانون ها در یک بانک اطلاعاتی منظم و منسجم، امکان پایش کانون های فرهنگی و هنری استان و شهرستان ها و قابلیت دسترسی موضوعی به اطلاعات فعالیت هر حوزه و رواق در سطح کانون های استان و معرفی و شناسایی فعالین هر حوزه، ایجاد بستر لازم جهت هماهنگی مجموعه های فرهنگی و هنری مساجد استان و تقویت فعالیت های شاخص کانون ها از جمله :گروه های سرود-فیلم و تئاتر و هنرهای تجسمی  و همین ایجاد فضای رقابتی سالم در سطح کانون نیز از مهم ترین دستاورد های ما در این طرح است.

دولت آبادی در پایان عنوان کرد: مهم ترین نقطه عطف در فهمای امسال توجه ویژه به حوزه رواق قلم(شعر و داستان) و همچنین ساماندهی طرح قرآنی مدهامتان است.