برگزاری طرح مدرسه، مسجد و تابستان حرکتی ارزشمند از سوی کانون‌های مساجد است
برگزاري طرح مدرسه، مسجد و تابستان حرکتي ارزشمند از سوي کانون‌هاي مساجد است
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویر احمد؛

برگزاری طرح مدرسه، مسجد و تابستان حرکتی ارزشمند از سوی کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام حسيني در آيين افتتاحيه مجازي دوره اوقات فراغت در سطح کانون‌هاي مساجد استان کهگيلويه و بوير احمد گفت: برگزاري طرح «مدرسه، مسجد و تابستان» حرکتي ارزشمند از سوي کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 28859 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد؛امروز سه شنبه 22 تیرماه ،آئین مجازی افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت«مدرسه،مسجد و تابستان» با حضور حجت الاسلام «سیدنصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و«محمدعلی پیرسبزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» در این مراسم ضمن تشکر از فعالیت های ستاد کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای فرهنگ سازی و فعال کردن مساجد در بحث مسائل فرهنگی اظهار داشت:سرمایه های انسانی ما دانش آموزان هستند اگر ما سرمایه اقتصادی داریم سرمایه فرهنگی داریم همه اینها به واسطه انسان بوجود می آید  انسانی که تولید کننده این سرمایه است لذا اگر انسان از لحاظ علمی پیشرفته باشد چیزهایی که تولید می کند ارزشمند خواهد بود ولی اگر انسان از جهت فکری، فرهنگی و علمی عقب مانده باشد آنچه تولید می کند ارزشمند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انسان هایی که خودساخته نیستند نه تنها برای جامعه بشری سرمایه تولید نمی کنند بلکه سرمایه های جامعه بشری را از بین می برند ما امروز شاهد هستیم هزاران انسان، هزاران دانشنمد ،عالم و انسان بی گناه دم تیغ انسان های دیگر قتل عام می شوند و هزاران سرمایه های ملی مردم برباد میرود در جنگ ها کتابخانه ها و سرمایه های علمی آتش می گیرند شهرها ویران می گردد چه کسی ساخت چه کسی ویران کرد؟  

آیت الله حسینی افزود:این انسان است که میتواند تولید فرهنگی ،اقتصادی و علمی کند و باز این انسان است که می تواند بدترین اندیشه ها و تفکرات را تولید کند.

امام جمعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:از دوره های مهم تربیت انسان دوره دانش آموزی است همه ی ما روزانه وارد فضای مجازی می شویم و بر اساس همین اطلاعات .مباحث ذهنی وابسته ب همین فضای مجازی است که تصمیم می گیریم زندگی کنیم که اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم، برنامه ریزی نکنیم محتوای خوب ایجاد نکنیم در یک مسیر درست ارزشمند، مسیری که اسلام و اخلاق و علماء بیان می دارند طبیعتا ضرر کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به بحث مطالعه دانش آموزان خاطرنشان کرد: هر چقدر مطالعه ی دانش آموزان درفضای مجازی بیشتر شود بیسوادتر و از اخلاق و علم دورتر میشوند و اگر همین مطالعه با خواندن کتاب به دلیل محتواهای ارزشمند انجام بگیرد  بهتر خواهد بود و در مسیر معنویت قرار خواهند گرفت.

وی در رابطه با طرح«مدرسه ،مسجد و تابستان» بیان کرد: همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزش و پرورش در راستای تقویت اوقات فراغت دانش آموزان و تلاش و زحمات کانون های فرهنگی و هنری حرکتی ارزشمند است.

براساس این گزارش علیرضا دولت آبادی نیز در این مراسم گفت: در سامانه بچه های مسجد بخش طرح اوقات فراغت در 3 شبستان و 9 رواق  برنامه ها در حوزه های مختلف پیش بینی شده که همه کانون ها و اعضا که با کد ملی عضو هستند می توانند شرکت و نسبت به ثبت برنامه های خود اقدام کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:150 کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور و با توجه به سهمیه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد 4 کانون فرهنگی و هنری توانمد استان هر کدام  با 3 مدرسه همجوار تحت پوشش طرح «مدرسه،مسجد و تابستان» قرار گرفتند که علاوه بر برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان در حوزه توانمند سازی و فعالیت های هنری به صورت اختصاصی برای این مدارس و دانش آموزان برگزار می شود. 

دولت آبادی تصریح کرد:تابستان امسال 2 طرح در حوزه آسیب های اجتماعی در استان شامل؛ طرح «چهره به چهره» با 40 حلقه تربیتی و طرح «چکامه» با موضوع مبارزه مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق محروم استان برای فعال کردن ظرفیت های استان جهت بهره برداری در این ایام شروع بکار خواهد کرد.

علیرضا دولت آبادی اضافه کرد: 2 طرح ویژه اوقات فراغت نیز بصورت مجازی پیش بینی شده است که مهم ترین آن ها طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» در استان با رویکرد تربیتی و محور قرآن که تفاهم نامه آن بسته شده است و طرح «خانواده پایدار» با محوریت خانواده در یکی از مناطق محروم استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:با توجه به آغاز ماه ذی الحجه ،قریب به 2 هزار و چهارصد بسته گوشت گرم در 6 شهرستان استان بین نیازمندان در همین تابستان را داریم که ثبت نام از جامعه هدف آغاز شده است.

دولت آبادی گفت:با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قریب به 200 میلیون تومان در همین تابستان تجهیزات کتابخانه ای ورزشی و سیستم صوتی بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیح و همچنین قریب به 4 هزار جلد کتاب برای کتابخانه ها و  افتتاح 3 کتابخانه جدید در استان،10 کارگاه آموزشی عفاف و حجاب،کارگاه های طب اسلامی و سواد رسانه ای و در نهایت رونمایی از مستند روستای برتر فرهنگی استان در همین ایام از دیگر برنامه های این ستاد است.