رونمایی از پوستر روز جهانی مسجد به همت ستاد فهما استان کهگیلویه و بویر احمد
رونمايي از پوستر روز جهاني مسجد به همت ستاد فهما استان کهگيلويه و بوير احمد

رونمایی از پوستر روز جهانی مسجد به همت ستاد فهما استان کهگیلویه و بویر احمد

مراسم رونمايي از پوستر روز جهاني مسجد با حضور تني چند از مديران و مسئولان استان کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.
شناسه خبر : 15211 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

«علیرضا دولت آبادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان کهگیلویه و بویر احمد: مراسم رونمايي از پوستر روز جهاني مسجد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.

 

علیرضا دولت آبادی» در جریان برگزاری این مراسم اظهار کرد: در روز جهانی مسجد و فعالان عرصه این مکان مقدس برنامه های ویژه در استان اجرا می شود که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه ها به صورت مجازی خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هنرمندانه قشر نوجوان و جوان را به سمت فعالیت‌های مسجدی جذب می کنند که این جذب کردن از دل و فعالیت دینی در قالب فعالیت های هنری حاصل می شود.

 

علیرضا دولت آبادی در این آیین طی سخنانی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد که با کمترین حمایت بیشترین فعالیت را داشتند تقدیر و تشکر کرد  و ادامه داد:مدیران کانون های فرهنگی و هنری باید با اقدامات جهادی و برنامه ریزی صحیح بزرگترین پایگاه توحید یعنی مسجد که میزبان بندگان مومن است را فعال سازی کنند.

 

دولت آبادی اضافه کرد: از آغاز شروع  بیماری کرونا تاکنون فعالیت های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد قابل رضایت و در خدمت رسانی و سایر برنامه های کانون در هر شرایطی همکاری مجدانه داشته‌اند.

 

گفتنی است به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روزجهانی مسجد از سی و یکم مرداد ماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود. در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن ها به عنوان مکان های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنند.