دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر «خدایار دالهن» در کهگیلویه
ديدار با خانواده شهيد جاويدالاثر «خدايار دالهن» در کهگيلويه

دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر «خدایار دالهن» در کهگیلویه

در راستاي اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم، تني چند از مسئولان شرهستان کهگيلويه و بوير احمد با خانواده شهيد جاويدالاثر «خدايار دالهن» ديدار کردند.
شناسه خبر : 14517 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد: در راستای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم «سید ایرج کاظمی جو» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عادل شریعت‌پور»  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه به همراه «سید عنایت اله محمدی دوست»، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کهگیلویه با خانواده شهید جاویدالاثر «سید خدایار دالهن» در روستای چغل از  توابع شهرستان کهگیلویه دیدار کردند.

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم طرحی است برای اجرا در کانون های فرهنگی و هنری مساجد که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات در راستای توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران آغاز شده است

 

شهید سید خدایار دالهن در سال 1347 در روستای چغل چشم به جهان گشود که پس از سپری کردن دوران ابتدایی و راهنمایی در روستای محل تولدش "چغل" ، برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه راهی شهر بهبهان شد.

 

شهید سید خدایار دالهن برای حفظ اسلام و انقلاب راهی میدان جنگ شد و سرانجام در هشتم اسفندماه 1368 در عملیات خیبر، در محور طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

سال‌ها چشم انتظاری مادر شهید خدایار دالهن را خسته نکرده چرا که فرزندش را خودش 38 سال قبل بدرقه کرده بود تا در مسیر قرآن با دشمنان مبارزه کند .