نشست طرح تابستانه فهما در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
نشست طرح تابستانه فهما در کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد

نشست طرح تابستانه فهما در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

عليرضا دولت آبادي گفت: با توجه به شرايط کرونايي اين روزهاي جامعه بايد با حساسيت زياد ضمن رعايت پروتکل هاي بهداشتي برنامه هاي فرهنگي و هنري را در فضاي حقيقي و مجازي دنبال کنيم
شناسه خبر : 13078 تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد: علیرضا دولت آبادی به ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی و هنری در ایام اوقات فراغت تابستان اشاره کرد و گفت:با توجه به شرایط کرونایی این روزهای جامعه باید با حساسیت زیاد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های فرهنگی و هنری را در فضای حقیقی و مجازی دنبال کنیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه ریزی جامع و کامل اوقات فراغت در تابستان سخن به میان آورد و اذعان کرد:طرح ملی تابستانه فهما ویژه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سه عناوین ،شبستان فرهنگ ،شبستان هنر و شبستان نوآوری پیش بینی شده است.

 

علیرضا دولت آبادی بیان کرد: هر کدام از این سه شبستان به عناوینی تقسیم بندی شده است که شبستان فرهنگ به پنج بخش شامل:نور ،کتاب،رسانه،همدلی و دانش،شبستان هنر به پنج بخش شامل؛سرود،نمایش،فیلم،قلم ،ترنج و شبستان نوآوری به دو بخش شامل؛کارآفرینی و نوآوری تعریف شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:پیرو دستورالعمل های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور،فعالیت های اوقات فراغت تابستانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد امسال ،به نام "طرح تابستانه فهما" جهت غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت تعریف شده است که بر اساس این طرح فعالیت ها برنامه ریزی خواهد شد.

 

دولت آبادی تاکید کرد:جشنواره سرود با موضوع قرآن و عترت ،دوره آموزشی کارآفرینی فرهنگی،دوره مجازی هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی،کارگاه های آموزشی سواد رسانه ایو برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی را از جمله برنامه های اوقات فراغت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان دانست.

 

سپس جانمحمد خوب پور در این جلسه یادآور شد:با توجه به اینکه مساجد پایگاه های مهم فرهنگی هستند اجرای برنامه های برنامه اوقات فراغت جهت جذب بیشتر و بهتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: هر چند بیشتر برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود اما نباید از اجرای این برنامه ها در فضای حقیقی دور شویم و با توجه به شرایط موجود در کشور و وجود بیماری کرونا اجرای برنامه ها در فضای حقیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد .

 

در ادامه  فروغ صدر با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه کمیته امداد امام خمینی استان ابراز کرد:  اجرای برنامه های هنری از نیازهای اصلی جامعه امروز است که باید ادامه داشته باشند.  

 

کارشناس آموزش خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ادامه داد:یکی از اهداف کمیته امداد حمایت از خانوارهای تحت پوشش است که اجرای برنامه های فرهنگی حمایت تمام ارگان ها و ادارات را می طلبد و کمیته امداد در زمینه اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اعلام همکاری می کند.

 

فروغ صدر با اشاره به طرح تابستانه فهما و فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و تایید این طرح و همکاری دو طرفه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اضافه کرد:تحقق برنامه های فرهنگی نیاز به همکاری همه دستگاه های متولی فرهنگ دارد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.