نشست ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) کهگیلویه و بویراحمد با موضوع روز جهانی مسجد
نشست ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) کهگيلويه و بويراحمد با موضوع روز جهاني مسجد

نشست ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) کهگیلویه و بویراحمد با موضوع روز جهانی مسجد

عليرضا دولت آبادي گفت:مساجد نيازمند توجه از سوي کارگزاران مساجد و مردم است
شناسه خبر : 11751 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان کهگيلويه و بويراحمد:عليرضا دولت آبادي در نشست ستاد مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد با موضوع «روز جهاني مسجد» که در دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ياسوج برگزار شد، گفت: سال گذشته در قالب يک کار پژوهشي وضعيت مساجد استان به لحاظ آماري مورد ارزيابي قرار گرفت که متاسفانه مشخص شد نسب به سرانه کشوري ((مسجد به جمعيت تحت پوشش)) از متوسط کشوري فاصله داريم و کمبود مسجد وجود دارد.

 

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: در سرانه کشوري براي هر ١٠٠٠ نفر يک مسجد مشخص شده است که در استان هايي مثل يزد نسبت اين سرانه کمتر است، يعني هر 400 يا 500 نفر يک مسجد و در ياسوج به ازاي هر 6 يا هفت هزار نفر يک مسجد داريم.

 

دولت آبادي با اشاره به اينکه مسائل در اين راستا مشخص و پيشنهادهاي لازم هم ارائه شد، بيان کرد: مسجد عمري به سابقه ظهور اسلام دارد و نيازمند توجه از سوي کارگزاران مساجد و مردم نسبت به اين خانه هاي خدا است و اگر بخواهيم شاهد رونق و موفقيت بيشتر مساجد باشيم بايد "دستگاه هاي مسجد محور" در قالب کارگروه مساجد يا شوراي "دستگاه هاي مسجد محور"حول دفتر نماينده ولي فقيه تشکيل شود تا نشست ها برگزار و مشکلات بررسي شود.

 

عليرضا دولت آبادي تصريح کرد: در مناطق شهري شهرداري مي تواند در اين راستا اقدام کند و در روستاها بنياد مسکن مي تواند بخش تعاوني ها را ترغيب به پيش بيني جايي جهت ساخت مسجد نمايد.

 

دولت آبادي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در زمينه هم افزايي درون مسجد ما هنوز اقدامات موثري انجام نداده ايم ضرورت دارد مسئولان در اين زمينه همفکري کنند. دولت آبادي در پايان با اشاره به همکاري نهادهاي فرهنگي و دخيل در مساجد،برگزاري برنامه اي با عنوان"نقش بچه هاي مسجد در بيانيه گام دوم انقلاب"را در روز جهاني مسجد، پيشنهاد داد .