برگزاری اولین رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
برگزاري اولين رويداد انتخاب روستاي برتر فرهنگي در کهگيلويه و بويراحمد

برگزاری اولین رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

عليرضا دولت آبادي از برگزاري اولين رويداد انتخاب روستاي برتر فرهنگي در کهگيلويه و بويراحمد خبر داد
شناسه خبر : 11368 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا دولت آبادی از برگزاری اولین رویداد انتخاب روستای برتر فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح، دفتر امور روستایی استانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت و توانمندی های فرهنگی هنری روستاهای استان و ایجاد رقابت سالم فرهنگی در حوزه روستاها برگزار خواهد شد.

دولت آبادی افزود: در این طرح ضمن بررسی زیرساخت های فرهنگی و مذهبی و شناسایی و معرفی نخبگان ملی و بین المللی حوزه فرهنگ و هنر روستا، شخصیت های ماندگار و تاثیرگذار استان نیز با هدف الگوسازی برای نسل جدید معرفی خواهند شد.

علیرضا دولت آبادی اظهار داشت: این طرح در شاخص های؛ مکان های فرهنگی و مذهبی(مسجد،حسینیه،محل های عزاداری آئینی،کتابخانه،بافت تاریخی،امامزاده و..، شخصیت های برجسته مذهبی و علمی ماندگار(چهره های تاثیرگذار در سطح استان) ،برگزیدگان و نخبگان هنری و مذهبی در رویدادهای ملی و بین المللی، تولید محصولات و دستاوردهای فرهنگی هنری(کتاب و فیلم صنایع دستی و غیره)،روستای پاک(روستای برتر در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی(طلاق،اعتیاد و ...) برگزار خواهد شد.

دولت آبادی ادامه داد:در پایان ضمن معرفی روستای برتر استان در حوزه فرهنگی و اهداء تندیس و جوائز ویژه، مستند این روستا جهت پخش در شبکه های ملی و استانی تهیه خواهد شد .